1) Definisjon av parter
Selger er Unfolding AS, org nr: 980 898 954, Pustutveien 18, 1396 Billingstad.
Kjøper er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt kunde, kjøper, du, deg, din eller ditt.
2) Generelle vilkår
Kjøpsvilkårene gjelder for kjøp av varer og tjenester fra www.linnstokke.no og dens undersider.
Kjøpsvilkårene og din bestilling, bekreftet ved ordre, utgjør det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.
Er du under 18 år kreves det aksept fra foresatte. Varer fra netthandelen kan som hovedregel kun bestilles for levering i Norge. Levering utenfor landets grenser må avtales nærmere med kundeservice.
Alle priser står inkl. mva og uten frakt om ikke annet er oppgitt. Totalkostnad vil fremkomme før bestillingen legges, og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet. Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i trykkfeil, feilprising, konkurranseforhold og alle andre årsaker.
3) Betaling
Betaling behandles av Klarna Norge AS som er en sikker elektronisk betalingsleverandør for Visa og MasterCard/Eurocard. All informasjon som skrives inn i Klarna Checkout, både personopplysninger og kortinformasjon, er kryptert og sikret etter de høyeste standarder. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk. Du som sluttkunde kan være helt trygg på at dine opplysninger aldri kommer på avveie, og at de aldri vil deles med tredjepart. Vi krever betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til kunden.
4) Levering og forsinkelse
Forsendelse med Postnord. Forsendelser kun i Norge. Vanligvis sendes varene fra oss innen 48 timer etter ordren er mottatt. I høysesong må noe lengre leveringstid påregnes.
Fraktkostnad på 80,- tilfaller kunden. Alle priser blir oppgitt under kjøpsprosessen. Når pakken er sendt vil du motta bekreftelse pr epost. Pakken må hentes på ditt MyPack utleveringssted i løpet av 14 dager før den blir sendt i retur til oss. Dersom pakken ikke blir hentet på avtalt sted og kunden ønsker ny levering vil kostnader ifbm ny utsendelse som hovedregel tilfalle kunde.
Uavhentede pakker belastes med et gebyr på 250,- pluss frakt. Dette for å dekke alle kostnader for frakt tur/retur, håndtering og emballasje. Kunden er selv ansvarlig for at det oppgis korrekt adresse og mobilnummer slik at vi får varslet deg når pakken er klar til utlevering. Oppgitt mobilnummer må være et norsk nummer.
5) Kjøpsprosessen
1. Valg av produkter
2. Handlekurven gir deg oversikt over dine utvalgte varer
3. Valg av forsendelse og betalingsmåte
4. Eventuell registrering
5. Bekreftelse av bestillingen
6. Mottak av ordrebekreftelse
7. Mottak av sporingsnummer
6) Ansvar og undersøkelse av produktene
Risiko for produktene overtas kunden så snart de er i kundens besittelse. Etter at kunden har mottatt varene bør leveransen undersøkes så snart man har mulighet til det for å sikre at; sendingen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller har andre feil/mangler. Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.
7) Bytte/angrerett
I følge angrerettloven gjelder angrefristen i 14 dager fra den dagen kjøperen mottok varen. Dersom man ønsker å benytte seg av angreretten må varen returneres i samme stand som den ble mottatt samt med utfylt angrerettskjema. Kunden vil, etter godkjent retur, få tilbakeført det som er betalt, inkludert returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettskjemaet.
8) Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen må det bli gitt beskjed pr epost om dette innen rimelig tid. Kunden vil deretter bli gitt veiledning videre for hvordan reklamasjon skal gjennomføres. Vi anbefaler av bevishensyn at all kommunikasjon vedrørende reklamasjoner sendes oss skriftlig. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp.
9) Forbehold
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon som mulig, men tar forbehold om at skrive- /trykkfeil kan forekomme. Ved utsolgtsituasjoner forbeholder vi oss retten til å kansellere hele, eller deler av ordre. Kampanjepriser forutsetter at varen er på lager i kampanjeperioden.
Dersom det har forekommet skrive- trykk- eller teknisk feil av vesentlig størrelse fra Selger sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Selger ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Vi har dessverre ikke anldning til å gjøre endringer i ordren etter at den er fullført fra kundes side. Ved avbestilling etter fullført ordre må kunde benytte seg av angrerett. Se punkt 7.
Vi forbeholder oss retten til ikke å levere til Svalbard og Jan Mayen.
10) Personopplysninger og annen informasjon
Vi er svært opptatt av at personopplysninger blir håndtert på en sikker måte. I hovedsak behandler vi bare opplysninger som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor kunde. I forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering og retur/garantihåndtering er vi pålagt å oppbevare bl.a. navn, adresse og epost. Kredittkortnummer håndteres av kvalifisert leverandør for betalingstjenester.
11) Kundens plikter
Som kunde er du ansvarlig for å betale de ytelser selger leverer i henhold til gjeldende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av tilgang (uvedkommende bruk), så fremt det ikke kan påvises at dette er muliggjort gjennom uaktsomhet fra selgers side. Det er kundens ansvar at mobilnummer og e-post er korrekt slik at vi får varslet deg når din pakke er klar til utlevering.
12) Endringer i vilkårene
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår.